Обери свого героя
Кіно — велика сила. Хтось хаває попсу, хтось естетично смакує артхаусом, є навіть ті хто принципово не споживає даний продукт мистецтва у жодному вигляді. Право кожного. Моя думка — не визнавати вплив сінематографу на сучасне суспільство — дивно.
Перечитав на тижні інформацію про різні соціологічні дослідження від популярних до наукових. Серед тих, які «йокнули», було і таке — «Суспільства сндшних країн не люблять Бетмена». Ні не кінострічку, а саме героя. Найбільше люд вболіває за поганих хлопців — Джокера, Бейна, Двуликого і інших. А головний хороший хлопець викликає, як не прямі огиду і відразу, то нездорове роздратування — факт. В самому дослідженні був абзацовий аналіз і висновки. Але мене вони не потішили. Моє бачення наступне. Головні погані хлопці у даній кінотрилогії — відзеркалення потреб і прагнень соціуму, його неусвідомлених цілей і ідеалів. Бідові хлопці із самого народження, дитинства, яким доводилось терпіти біль і приниження, боротись за своє існування, вигрібати і вигрібати по повній, як кажуть у їхніх колах. Але вони змогли, не зламались, не зазнали поразки, а самі стали тими, хто вирішує долі. Звичайно «трошки дивними», але поганому герою не треба бути таким собі бойскаутом-піоніром. А що ж наш Бетмен, він же олігарх Брюс Вейн. Так він зазнав втрати і травми — став свідком насильницької смерті своїх батьків. Але ж у нього залишились таткові мільйони і кілька вірних друзів родини. Він витрачає юні роки на оволодіння мистецтвом — ні не помсти, а встановлення справедливості. А коли успішно проходить піліткову кризу обирає наступну лінію життя — вдень гульвіса, бабій і транжира (то для прикриття, не подумайте), а вночі народний месник у костюмчику під садо-мазо. І найголовніше інколи, якусь часточку свого багатства Вейн витрачає на благочинність і таке. Вся біда в тому, що червоною ниткою крізь усю трилогію тягнеться соціальна нерівність і несправедливість, через яку і всі біди. Батьків героя вбили вуличні волоцюги в період кризи (а жерти усім хочеться). Часто інформаторами і співучасниками дій поганих хлопців були копи, яким потрібні гроші на лікування рідних, на погашення банківського кредиту або на знову ж таки банальне «добре пожити». І насамкінець, самі погані хлопці — це продукт суспільства, яке задихається від соцільної нерівності і несправедливості. В контексті політичних знань — Бетмен — цербер існуючої системи. Джокер, Бейн і інші — революціонери, анархісти, такі собі «народні месники». Як непарадоксально, за ними майбутнє. З одного боку над світом витає ліва ідея, не совкова, а щира ліва про рівність і братерство, які дадуть бій зажерливим багатіям. З другого, майже в кожній країні, силу набирають праві з бажанням відстояти своїх від тих же, таких зажерливих чужих. Здавалось би, але ось воно поєднання непоєднаного — вогню і води. Ось вони передумови для приходу до влади Гітлера, Сталіна і інших «крутих антигероїв». Доречі вибори-2012; і ні один із відомих мені кандидатів не використовує цю фішку. Всі більше тягнуться до образу борця за справедливість і ніхто не розвиває образ воїна, метою якого є помста за себе і за принижений народ. Щиро і без пафосу.
І тако вам люде на сон грядущий, чи на ранок прийдешній, недавно порадувала кінострічка «Червоні вогні». Рекомендую любителям інтелектуального тріллеру. Переглянув і зрадів, бо тема фільму дотична до однієї із моїх тем досліджень. Але то вже інша історія.
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.
Harvey Dent.
Перечитав на тижні інформацію про різні соціологічні дослідження від популярних до наукових. Серед тих, які «йокнули», було і таке — «Суспільства сндшних країн не люблять Бетмена». Ні не кінострічку, а саме героя. Найбільше люд вболіває за поганих хлопців — Джокера, Бейна, Двуликого і інших. А головний хороший хлопець викликає, як не прямі огиду і відразу, то нездорове роздратування — факт. В самому дослідженні був абзацовий аналіз і висновки. Але мене вони не потішили. Моє бачення наступне. Головні погані хлопці у даній кінотрилогії — відзеркалення потреб і прагнень соціуму, його неусвідомлених цілей і ідеалів. Бідові хлопці із самого народження, дитинства, яким доводилось терпіти біль і приниження, боротись за своє існування, вигрібати і вигрібати по повній, як кажуть у їхніх колах. Але вони змогли, не зламались, не зазнали поразки, а самі стали тими, хто вирішує долі. Звичайно «трошки дивними», але поганому герою не треба бути таким собі бойскаутом-піоніром. А що ж наш Бетмен, він же олігарх Брюс Вейн. Так він зазнав втрати і травми — став свідком насильницької смерті своїх батьків. Але ж у нього залишились таткові мільйони і кілька вірних друзів родини. Він витрачає юні роки на оволодіння мистецтвом — ні не помсти, а встановлення справедливості. А коли успішно проходить піліткову кризу обирає наступну лінію життя — вдень гульвіса, бабій і транжира (то для прикриття, не подумайте), а вночі народний месник у костюмчику під садо-мазо. І найголовніше інколи, якусь часточку свого багатства Вейн витрачає на благочинність і таке. Вся біда в тому, що червоною ниткою крізь усю трилогію тягнеться соціальна нерівність і несправедливість, через яку і всі біди. Батьків героя вбили вуличні волоцюги в період кризи (а жерти усім хочеться). Часто інформаторами і співучасниками дій поганих хлопців були копи, яким потрібні гроші на лікування рідних, на погашення банківського кредиту або на знову ж таки банальне «добре пожити». І насамкінець, самі погані хлопці — це продукт суспільства, яке задихається від соцільної нерівності і несправедливості. В контексті політичних знань — Бетмен — цербер існуючої системи. Джокер, Бейн і інші — революціонери, анархісти, такі собі «народні месники». Як непарадоксально, за ними майбутнє. З одного боку над світом витає ліва ідея, не совкова, а щира ліва про рівність і братерство, які дадуть бій зажерливим багатіям. З другого, майже в кожній країні, силу набирають праві з бажанням відстояти своїх від тих же, таких зажерливих чужих. Здавалось би, але ось воно поєднання непоєднаного — вогню і води. Ось вони передумови для приходу до влади Гітлера, Сталіна і інших «крутих антигероїв». Доречі вибори-2012; і ні один із відомих мені кандидатів не використовує цю фішку. Всі більше тягнуться до образу борця за справедливість і ніхто не розвиває образ воїна, метою якого є помста за себе і за принижений народ. Щиро і без пафосу.
І тако вам люде на сон грядущий, чи на ранок прийдешній, недавно порадувала кінострічка «Червоні вогні». Рекомендую любителям інтелектуального тріллеру. Переглянув і зрадів, бо тема фільму дотична до однієї із моїх тем досліджень. Але то вже інша історія.
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.
Harvey Dent.
1 коментар